Spring SuperBlog 2013 Etapa 1 – Îndragosteşte-te de viaţă cu Farmec!


Era o vreme în care într-un loc din România găseam una din cele mai mari densităţi de lideri, din diverse domenii, din lume. Locul acela se numea şi se numeşte „Institutul Ana Aslan”. Oameni politici, artişti, actori, sportivi umpleau saloanele acestui institut dat drept model de organizare la acea vreme, pentru a li se aplica şi lor tratamentele regenerative ale ilustrului om de ştiinţă român.

Vremea aceea se constituia şi într-o perioadă de „bum” economic, de strălucită activitate diplomatică şi de o deschidere de tip liberal spre Occident şi spre lume. De aci şi introducerea în folosul ţării a unor procedee de „marketing”, ca să le spunem aşa, de comercializare a produselor rezultatelor ştiinţifice. Şi uite aşa a apărut gama de produse de tip „Gerovital”, „Aslavital”. Başca faptul că în general în aceea vremea companiile româneşti se aflau în parteneriate economice cu cele din vest.

Un lobby neoficial, reprezentat de celebrităţile tratate, şi produsele de calitate semnate „Ana Aslan” – puteau constitui oare un obiectiv luat în vedere pentru sabotarea unei forme de influenţă ŞI politică în Occident? Bănui că da şi ar fi interesat de văzut cât se datorează acestui soi de „lucrătură a serviiilor” zise prietene mai din vest sau mai din vest apariţia bruscă şi simultană a unor rapoarte medicale care puneau sub semnul întrebării eficacitatea tratamentelor geriatrice şi a produselor farmaceutice şi cosmetice asociate.

La care să adăugăm interesele firmelor americane de cosmetice de a-şi proteja cel mai mic procent de piaţă.

Iar pentru întregirea tabloului să adăugăm condiţiile grele de viaţă din anii ’80 ai secolului trecut. Plus trăznăile interesate ale politicilor guvernamentale de după Revoluţie, decizii care au făcut ca economia românească să decadă, să fie lăsate fără apărare în faţa unei concurenţe versatile şi puternice.

Surprinzător însă! Brandul „Gerovital” a rezistat şi rezistă în continuare cu brio. Mai mult, întreprinderea „Farmec” de la Cluj-Napoca este una cu capital în întregime românesc. Şi asta în ciuda competiţiei acerbe duse de firmele străine care au umplut piaţa şi site-urile cu produse ce pot fi numite „falsuri”, chit că au o acoperire legală: Ana Aslan, în naivitatea ei şi a vremurilor din anii ’50 nu a protejat marca. Cu toate acestea, în 2011 „Gerovital” a fost declarat drept al doilea brand autohton ca renume.

Clienţii pot contacta cu uşurinţă firma „Farmec” şi se pot lămuri cu privire la produsele propuse de clujeni. Atât pe site-urile proprii ( www.farmec.ro , www.farmecnatural.ro ) dar şi prin site-urile de socializare unde sunt activi (încă!) cei foarte tineri:

@http://www.facebook.com/farmec.company
https://twitter.com/farmec

Cercetând lucrurile am constatat că personalul de specialitate a avut două griji. În primul rând să menţină tradiţia unor produse, mai ales că reacţiile cumpărătorilor erau vizibile la orice încercare a producătorilor de a da o faţă nouă unor cosmetice – o latură tradiţionalistă carevasăzică. Şi o altă latură inovatoare prin produsele are oferă publicului concluziile materiale ale muncii laboratoarelor proprii. Astfel, efectele regenerative ale plantelor sunt puse în valoare de cosmeticele din gama Farmec Natural. Printre altele, combinaţia de argan, gălbenele şi aloe vera. Ştiu cât de sănătoase sunt gălbenelele şi aloe vera şi ce proprietăţi curative  au, dar aceste plante numite argan cred că sunt o noutate şi ar fi bine ca cei de la „Farmec” să detalieze mai mult. În fond, şi de aloe vera nu prea auzisem până cu vreun deceniu în urmă.

Nici pe planul imaginii publicitare compania nu se prezintă rău. Aşa spune că din contră, prezenţa Giuliei Andronache, până mai de curând membră a DJ Project este o mărturie. Giulia este oficial ambasadoarea gamei Farmec Natural, iar deviza sub care se prezintă este „îndrăgosteşte-te de viaţă”. Nu ar fi rău deloc, dar chiar deloc, să o vedem pe Giulia şi peste 60 de ani în reclamele „Farmec” iar textele aferente să sublinieze că şi-ar datora strălucirea şi mai mare (sperăm noi) ca urmare a produselor gândite de Ana Aslan. Credem că am închide gura tuturor cârcotaşilor. Şi de ce nu şi alte vedete REALE. Doar România nu duce lipsă de frumuseţi naturale cărora cosmeticele le-ar da un plus de strălucire. Şi de sex appeal, fie vorba între noi, bărbaţii 🙂

Şi o atenţionare de final. N-ar fi rău ca frma să fie mai atentă în afişarea componentei vizuale care este logo-ul caracteristic. Impactul, părerea mea, este mai mare.

Articol scris ca participant la concursul Spring SuperBlog 2013

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s