Gala UCIN 2016: Stere Gulea despre TVR şi starea cinemaului românesc


Interviu realizat cu preşedintele juriului premiilor UCIN, domnul Stere Gulea, prilejuit de desfăşurarea Galei UCIN 2016, ce a avut loc pe 16 mai 2016 la Cercul Militar din Bucureşti.

 

Anunțuri

Gala UCIN 2016: Vartan Arachelian despre situaţia Televiziunii Române


Interviu realizat cu domnul Vartan Arachelian, prilejuit de desfăşurarea Galei UCIN 2016, ce a avut loc pe 16 mai 2016 la Cercul Militar din Bucureşti.

Un mincinos şi un ipocrit: Cătălin Tolontan


Nu ştiu de ce dar eu cred, domnule Tolontan, că sunteţi un mincinos şi UN IPOCRIT! Şi o să argumentez de ce.

 

Sunteţi un mincinos pentru că faceţi parte din cei care ani de zile au vehiculat nişte cifre mincinoase, aruncând blam – prin propagarea acestor cifre – asupra unei instituţii NAŢIONALE româneşti pe care nu aveaţi de ce să o învinuiţi. Mai ţineţi minte lozincile acelea cu ‘enşpe mii de biserici şi DOAR 425 de spitale. uite că vă daţi de gol că aţi minţit. Sunt DOAR 289. Unde sunt restul până la 425? Păi… le-a desfiinţat Băsescu. ŞI NIMENI DIN RÂNDUL SECULARO-ATEILOR NU A ZIS NICI PÂS! Pentru că cifrele mincinoase au fost promovate încă din 2010, iar dezastrul închiderii atâtor unităţi spitaliceşti s-a produs în 2011.

 

Apoi, sunteţi şi un ipocrit, domnule Tolontan, pentru că EU vă acuz (şi) pe dumneavoastră de participare la crima în massă dusă de guvernele lui Băsescu după dezastrul de la Fukuşima. Pentru că atunci aţi închis ochii la o carenţă oribilă legată de măsurile de alertare şi protejare a populaţiei în faţa iradierii cauzate de substanţele emise de centrala japoneză. În fapt, în acele zile (şi mult după aceea) NU AU FOST LUATE NICI UN FEL DE MĂSURI. Mai mult, în farmacii au lipsit cu desăvârşire pastilele cu iod – tabletele alea nenorocite pe care regimul Ceauşescu a avut bunul simţ să le administreze românilor. Aşa că v-aţi făcut complice. prin omisiune.

SITUAŢIA DIN TVR: câţiva din lista de mai jos ar trebui să ajungă la puşcărie


Aflăm că excluderea TVR din cadrul Eurovision e cauzată de datorii faţă de EBU acumulate în ultimii 8 ani. dar cine-s indivizii care au condus instituţia şi, deci, care ar fi trebuit traşi la răspundere, asta văd că nu mai spune nimeni. Atunci îi amintim noi pe respectivii directori ai TVR:
 
– 2007-2010 Alexandru Sassu, în mandatul căruia s-au derulat alegerile prezidenţiale câştigate de Băsescu (al doilea mandat) şi la care TVR a cedat ruşinos dreptul de a prezenta dezbaterile între candidaţi. Nu numai ruşinos dar şi ILEGAL
– 2010-2012 Alexandru Lăzescu. preşul cu care se ştergea Băsescu pe picioare şi în mandatul căruia doamna colonel Rodica Culcer tăia şi spânzura la redacţia ştiri
– 2012 (dar nici măcar o lună de zile) Radu Călin Cristea
– 2012-2013 Claudiu Elwis Săftoiu, ce a pendulat politic între Marinar şi Varan
– 2013-2015 Stelian Tănase, fost tartore la GDS şi, sub preşedinţia sa la TVR, tartore şi la instituţia publică de vreme ce a oprit chiar în timpul emisiei un documentar celebru („Moştenirea clandestină”)
– 2015-prezent Irina Radu
Sub mandatele unora de mai sus camarila ‘telectualilor lui Băsescu (Patapievici, Liiceanu, Pleşu) a încasat bani frumoşi. Am dori să ştim şi câţi. Poate o anchetă DNA s-ar lăsa şi cu arestări în rândul ăstora. În perioada lui Stelian Tănase remarcăm şi reşapare unor goarne băsiste pescuite indeosebi de laBe1TV, cocoţate acum pe sticla telejurnalelor postului public. Am dori să ştim iarăşi câţi bani sunt în joc şi pe ce criterii s-au făcut angajările. O fi rost de DNA şi aici?

Ştiri trecute cu vederea


În mod normal un jurnalist ar fi trebuit – atunci când s-au lovit de chestiunile pe care le voi aminti – să se pună pe săpat. Dar jurnalistul român numai jurnalist nu este. Puteţi să-i spuneţi cum vreţi – agent de influenţă, agent acoperit, lingău, pupincurist, şantajist – numai jurnalist nu. Şi de ce mă pronunţ aşa sever? Păi să vedem două chestioare în care „jurnalistul” român s-a strofocat să ancheteze.

Din întâmplare am dat la un moment dat de o ştire televizată în care e vorbea de reconstituirea în anumite laboratoare a propagării focului în cazul „Colectiv”. Ei bine, au încercat în tot felul şi răspândirea viteza propagării nu reuşea să o atingă pe aceea din clubul cu pricina. Cu diverse grosimi ale spumei, cu diverse materiale – nimic! Apoi, după ce am dat, mă repet, întâmplător de ştire, nu s-a mai pomenit nimic de ea. Pesemne dădea peste cap scenariul oficial şi nu era bine pentru răspândacii din presă.

O a două ştire era legată de firma „Brădet”, acuzată că a infestat cu e-coli un copil din… Italia. Au vuit televiziunile la prânz pentru că seara să se oprească brusc şi, mai apoi, să nu se mai pomenească nimic. Nimic despre o conexiune „Italia- Brădet”. Nu că ar fi fost dar, după ce au făcut atât de mult tam-tam, aceste mijloace media ar fi trebuit să lămurească lucrurile – eventual să-şi ceară scuze – să pună ordine în informaţii, să lumineze telespectatorii. Nimic. Doar patronul de la „Brădet” care s-a apărat cum a putut mai bine. Dar de Italia aţi auzit ceva? Nimic, repet!

De ce nu s-a auzit? Pentru că prestatatorii din presă ar fi ajuns, în cazul în care s-ar fi ocupat de caz, la nişte subiecte care ar fi deranjat aranjamentele unora. Pentru că italienii au profitat de ceea ce se întâmplă în România – unde ţapul ispăşitor este deocamdată doar firma „Brădet”, spre a arunca oprobiul public asupra lactatelor provenind din ţara noastră. Pentru că se pare că în Italia se importă foarte mult lapte din Ungaria şi România cu care se fabrică produse „100% italiene”. Ceea ce dăunează producătorilor tradiţionali italieni, care au găsit acum motiv să propage ideea cum că e-coli egal România. Dar şi un motiv de atac la practicile comerciale UE, şi aici devine interesantă problema.

Pentru că ajungem la întrebarea logică: cine e interesat în internaţionalizarea crizei SHU (Sindromului Hemolitic Uremic)? Şi cine trage foloasele din iscarea unui nou punct de divergenţă în cadrul Uniunii Europene plecând de la laptele (pretins?) românesc şi unguresc?

Manipulările săptămânii – Ce îl apropie pe Bernie Sanders de BOR? Doar două cuvinte.


Săptămâna ce tocmai trece a furnizat presei zise „româneşti” un nou subiect de pretins scandal. Totul a plecat de la declaraţiile pretins ofensatoare la adresa României ale unui candidat democrat la preşedinţia SUA. E vorba de Bernie Sanders care, într-un tweet, a afirmat: „Today, people living in Bucharest, Romania have access to much faster Internet than most of the US. That’s unacceptable and must change.”

Un traducător onest ar fi spus astfel în română: „Astăzi, locuitorii din Bucureşti, România, au acces la un internet cu o viteză mai mare decât a celor mai multe state ale Americii. Acest lucru e inacceptabil şi trebuie schimbat”. Dar, în loc de o traducere onestă, publicaţiile de aici au preferat să introducă o sintagmă buclucaşă, care denatura grav mesajul. Redau ce au difuzat cei de la Digi24: „În ziua de azi CHIAR ŞI locuitorii din Bucureşti, România au acces la internet mult mai rapid decât multe oraşe din Statele Unite. Este inacceptabil, trebuie schimbat ceva”.

 

Problema e că acest soi de stâlcire a unui mesaj originar se încadrează în practicile de dezinformare prin care se urmăreşte crearea unei perspective greşite asupra unor persoane, ţări, companii. O practică ce pare opiată din manualele sovietice de profil şi asta pentru că în rândul massei de manevră se crează un sentiment de inferioritate (pentru că sursa primară ar fi trebuit să fie subiect de mândrie naţională, un fapt POZITIV remarcat de Sanders) – asta o dată; apoi induce idee că am fi priviţi ca societate de mâna a doua sau chiar a treia într-o pretinsă competiţie a dominaţiei mondiale; de aici – şi acesta e scopul principal – stârnirea unei reacţii ANTI-AMERICANE prin inducerea de false mesaje.

Ca o paranteză, se remarcăm că asemenea procedee au fost folosite şi pentru discreditarea lui Ceauşescu ŞI A ROMÂNIEI în 1989 în privinţa problemei poloneze inventându-se pretinse apeluri ale lui Ceauşescu pentru invadarea Poloniei şi „salvarea”, astfel, a „socialismului în Polonia”.

Revenind în zilele noastre, nu putem să nu observăm abaterile din ce în ce mai frecvente de la deontologia jurnalitică în cadrul postului Digi24, situaţii ce se petrec – coincidenţă – odată cu încadrarea lui Cristian Tudor Popescu în colectivul redacţional.

Şi, ca un făcut, tot săptămâna ce a trecut acelaşi post de televiziune a difuzat cifre false privitoare la bugetul municipalităţii bucureştene conform aceluiaş manual de dezinformare la care am făcut referire, spre a se crea false percepţii, de data aceasta în vizor fiind Biserica lui Hristos. „10 milioane pentru biserici şi doar 6 pentru spitale!” – mesajul rostogolit de la o publicaţie „românească” la alta. Şi observă aici ÎNCĂ O DATĂ că două cuvinţele mititele induc mistificări masive: ŞI DOAR. Pretinsa ştire a fiost preluată şi ea de acelaşi post Digi24 fără a se verifica măcar sursele – care nus erau NICI MĂCAR trei, conform codului de bune practici al BBC, CI DOAR una singură – indicaţiile primite de la agitatorii din umbră.

 

Nu contează că manipularea era evidentă. Sărea în ochii oricui verifica situaţia. Banii respectivi erau o ALOCARE ÎN PLUS faţă de bugetele iniţiale destinate cultelor, respectiv sănătăţii dintr-un buget general de 4,2 miliarde lei. Adică, dintr-o prăjitură DE UN MILIARD DE DOLARI să abătea atenţia spre subiecte minore (bugetar) dar pe agenda ideologică a extremiştilor anti-naţionali de genul CTP.

Că e vorba de o agendă ideologică în cazul lui Cristian Tudor popescu, e suficient să vedem că la fosta publicaţie Gândul.info (pe care a falimentat-o) acelaşi CTP a impus campania „Godporaţia” titulatură reluată şi pe sticla celor de la Digi24.