Mă retrag. Competiţiile sunt bune. Nu şi prostituţia intelectuală.


Cu ceva timp în urmă mă arătam interesat de un concurs. O întrecere pentru bloggeri. Am constatat însă, văzând cerinţele etapelor, că era doar o formă STUPIDĂ de publicitate în beneficiul sponsorilor. Adică o întrecere a pupincurismului, cu un termen mai puţin elegant. Ceea ce nu e pe placul meu.

 

Ăsta e un concurs roz-bombon cu picăţele,

făcut pentru domnişorele.

Peste tot dai de săpunuri,

Maclavaisuri şi parfumuri.

În concursul ăsta, nene,

Etapele nu-s plăcere.

Marketingul vrea să scrii

Postări doar spre-a linguşi.

Într-o formă deosebită

Tre’ să te prostituezi o clipă

Pentru ca sponsorul-mamă

Să aibe câştig de seamă.

Pur şi simplu nu îmi place

Cu ceea ce am de-a face.

Nu-mi convine, la o-adică

să mi se impună se impună, cică,

Articole cu grămada.

Dar e prea umplută lada

Restricţiilor care vin

La pachet cu mult pelin

Adică e-amar să spun

Că de cenzură-s sătul

Fie ea în forma-ascunsă

A poveştii rapid scrisă.

 

Aşa că… mă retrag. Nu îmi place, toată treaba asta cu parfumuri, şamponuri, obiecte de lux (de parcă toţi am fi Abramovici!), chestii care n-au legătură cu realitatea, cu lumea în care trăieşti.  pe care să le lauzi . Dacă publicitarii vor cu tot preţul lingăi, este plină presa cu ei. De aia dau ziarele faliment. NU ECHIVALAŢI BLOGĂREALA CU MIZERIA DIN PRESĂ. Aici, în mediul on-line se observă imediat.

 

Sau poate mă înşel eu şi organizatorii se adresează participanţilor doar dintr-un segment anume: cel feminin. Păi atunci să spună clar că doar muierile trebuie să participe. Nu-i nici o problemă.

Başca cerinţele în majoritate atât de constrângătoare încât ai impresia că eşti ANGAJATL de la departamentul de publicitate. Şi că trebuie să prezinţi cât de fericit eşti când consumi/utilizezi un produs anume. Cum te afli în al zecelea cer numai pentru faptul că o firmă are produse pe care, în mod normal, nici într-o sută de ani nu ţi le-ai permite. ori asta înseamnă o campanie subliminală de obişnuire a participanţilor cu minciuna. O obişnuire cu ea şi respectiv o diminuare a sincerităţii şi onestităţii. Atunci se înşeală. Cu toţii: şi comanditarii, şi participanţii.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.